Med steg mot Stafett-SM

Sitter i soffan, benen värker efter det andra tuffa banpasset på bara några dagar. I torsdags körde jag det första, 600+200, 800+200, 600+200 med 2 min vila och 5 min seriepaus. Tiderna blev ca 1.35 + 26.8 (i "tunga" skor), 2.05 + 26.5 och 1.32.5 + 25.7 (i lättviktare). Inga jättetider, men helt ok för att vara första banpasset på länge. Men fick ut det jag ville av passet, blev trött, benen blev ännu tröttare, i synnerhet framlåren. Vilka har varit som två telefonstolpar sedan dess.  Dagens pass är inte så mycket att skriva om då benen var oerhört tunga, blev nästan 5 st 300m + 200 meter med 2 min vila och 4 min serievila. Fuskade lite. Nästa banpass lär dröja några dagar.

Men trots att benen är mörbultade så är det ändå kul att vara igång igen, träna med mina klubbkamrater (där jag måste slå vissa för att få en plats i vårt första lag i stafett SM. Det kommer inte bli lätt, men ska göra mitt bästa). Det är dock frustrerande att inte vara bättre, att kunna springa snabbare. Det är sådan stor skillnad på att vara i form och att inte vara det. Känslan om att komma tillbaka mycket bättre än nu växer sig större :)


Förra årets Stafett-SM. Här växlar jag över efter första sträckan till Tobbe på 4x800m, vi vann sedan guldet med 1 (!) hundradel.

I morgon är det dags för tredje golfpasset, om det vill säg väl då kommer vi få göra spelprovet på onsdag och klara kortet då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0