Sevilla och 2 löppass

Inledde dagen med en morgonjogg på 5 km, sprang i mina five fingers.

Därefter bar det iväg till Sevilla som visade sig vara en väldigt vacker stad som jag gärna skulle åka tillbaka till igen för att utforska mer. Liksom Lissabon hade vi inte så mycket tid att gå runt. men vi han med att se några sevärdheter, sitta på ett mysigt torg och ta en glass, samt äta riktigt shysst mat med skinka och tapas. Skall inte glömma att jag köpte en kylskåpsmagnet också, samlar på sådana ifrån städer jag varit i.


Några hästar framför katedralen i Sevilla som skall vara Europas tredje största (det vet jag dock inte om det stämmer).

Efter Sevillatrippen stod det intervaller på schemat för löparna här nere. Närmare bestämt 1000 m. Där var 250:e meter var markerad för att löparna bättre skulle kunna hålla tempot (ett jämnt).

Jag själv körde två hårda intervaller på strax över 3 min och sedan två lite lugnare på 3.20-3.30. Jag känner mig väldigt tung! Men förhoppningsvis skall känslan, formen och flåset börja återkomma någorlunda. Total löpsträcka idag blev ca 18-19 km.

Nu ska jag ta och lägga mig, uppe alldeles för länge igen. I morgon blir det ett "bergslöpningspass" på 14 km.

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0