Låååång väg till formen...

Insåg under dagens löppass att formen är väldigt långt borta. Känns som om jag bara kan ta in 2 liter luft i lungorna och benen är som sirap. Knät funkade dock, vilket var det enda positiva. 

Körde lite korta backintervaller i Hammarbybacken.
Hade på intervallerna 64,64,64,62,62 58 sek (där jag tog 3 min extra vila mellan nr 5 och 6). Körde ett liknande pass i höstas då formen var något bättre, då sprang jag 8 st under 60 sek med direkt joggvila ner, idag gick jag ner hälften och sedan joggade. Snacka om skillnad. Men men, någonstans skall man ju börja.

Körde också 4 st ännu kortare intervaller på 33,33,33.5,32 sek. Funderar på att köra detta passet ytterligare en eller två gånger framöver så att jag kan fortsätta att jämföra.

Nu väntar äventyr med Erik!

Trevlig Valborg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0