KM i terräng

Hade totalt glömt av att vi arrangerade klubbmästerskap i terräng idag. Men fick givetvis reda på det på jobbet. Så istället för att fixa en massa här hemma inför att två couchsurfare kommer i morgon så blev det att stanna kvar efter gympasset som jag körde (och där Magnus gjorde ett uppskattat gästspel) och titta på tävlingarna.

Och ett härligt vårväder bjöd till i vårflodsparken där Hammarby sedvanligt arrangerar sina KM tävlingar. Jag har bara deltagit i denna tväling en gång och det var 2009, då blev jag trea efter Magnus och mannen i svart på bilden nedan, han är känd som Crille Pe men heter egentligen Oskar. Magnus vann då den 4 km långa banan på 12.32, Oskar på 12.51 och jag på 13.09. En riktigt tung dag då. Förmodligen skulle jag inte sprungit bättre idag. Men jag fick ett sug om att det vore kul att springa den där banan betydligt snabbare än vad jag gjort. För 13.09 på den banan är en riktig skittid.


Favoriterna står uppradade :)


Vid varvning (2km) hade storfavoriten Tobbe med nr 434 på bröstet ryckt ifrån till en klar ledning före Oskar som i sin tur hade några sekunder ner till tredje plats. 


Oskar i full galopp i Vårflodsparken, slutade på en 2:a plats bakom Tobbe.


Dagens segrare, Tobbe spurtar in mot mål på en tid strax under 12.20. Tvåa blev Oskar som kom i mål på runt 12.40. Bra gjort boys!

Nästa år skall jag försöka vara med och ge dem en match! Var inspirerande att se alla löpare, och man blir sugen på att komma i bra form. Finns knappt inget som går upp emot att vara i riktigt jävla bra form!

Over and out!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0