Couchsurfing

För en vecka sedan la jag upp en profil på couchsurfing.org. Förmodligen något av det bästa jag gjort. Sedan dess har jag haft fem personer från tre olika länder sovandes hemma hos mig. Och fler personer är påväg, får förfrågningar stup i kvarten. Hur kul som helst!

Kan bara rekomendera att signa upp på www.couchsurfing.org Ett alldeles ypperligt sätt att träffa intressanta människor ifrån andra länder på. I onsdags kväll mötte jag upp Alexandra och Sabrina (två tyska tjejer som bodde hos mig mellan ons-lör) på en söderpub, och vid deras bord satt en fransyska, en grek, en turk, en iranier och en mexican. Och så jag, en salig blandning av bakgrunder. 

Bjuder på några bilder från de senaste dagarna:


Magnus, Stijn, Sabrina och Dajo på toppen av Hammarbybacken, kl 02.00

Utsikt över Stockholm från Hammarbybacken

Vi kollade på cykelcrosstävling i kungsträdgården

Nisse (en kompis som jag träffat genom Sport campus Sweden) kör hårt!


Två härliga tjejer! Alexandra und Sabrina aus Deutschland

Två härliga killar! Stijn och Dajo från Holland och Belgien. De (+ en fransk tjej) följde med mig och magnus för lite klättring i Sickla.

Nu måste jag ta och göra min tyskaläxa! Out and over

/Jocke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0