Valborgsmässohelgen...

...Blev en bra helg.

I fredags var det trevligt umgänge med Sandhemsfolk och andra "vanliga människor" som gällde. Några glas vin blev det, ingen utgång utan bara städade förfester. Roligast så.

Nu är vi 6 st Sandhemspojkar som bor i och med omnejd Stockholm, tror det blir en riktigt kul sommar med dessa herrar (och även med er andra vanliga människor ;-).

Under gårdagen tog det en stund innan jag hade kommit igång,men när jag väl gjorde det så blev det ett 3 timmar långt träningspass. Först invigdes mina rullskidor som jag aldrig han använda när jag köpte dom i höstas. Dom var riktigt tröga att åka på. Var inte roligt över huvudtaget. Men det kanske berodde på att kroppen inte var så pigg heller. Direkt efter rullskidorna tog jag cykeln och körde ut till Tyresta nationalpark.


Jokken står och spanar i Tyresta nationalpark.

Att cykla mountainbike ute i terrängen är otroligt kul. I tyresta finns massor med stigar som lämpar sig för cykling, de är dock mycket rötter, stenar och berghällar att forcera. Hela tiden måste snabba beslut om vägval tas, balansen prövas, styrka och teknik sätts på sin spets. Att vädret nu inbjuder till att cykla i t-shirt gör ju inte saken tråkigare precis! Fortfarande är det blött och lerigt på sina ställen, vilket gör det lite grisigare så som mountinbikecykling ska vara :) 

Har kommit fram till Stensjön, tyst och stilla.

Nu blir det ett löppass, hade inte tänkt att springa idag utan vara inne och jobba istället. Men nu när jag skriver det låter det ju helkorkat. Jobba istället för att vara ute i solen och springa, det gör man ju bara inte :)

Blir nog styrkepass ikväll också, summa sumarum 8 pass denna veckan. Mot 7 förra och 9 förrförra. Oj sähär mycket har jag inte tränat på över ett år.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0