Snart är det dags för...

Vasaloppet!

Vilka är då förutsättningarna?

Jo, jag har framtills idag kört ihop ca 52 mil på snö. Det bör räcka till Mora. Jag står i startled 3 vilket bör betyda (om jag nu fattat seedningstabellerna rätt) att det kommer vara drygt 1650 personer framför mig, förutsatt att jag står allra längst fram i startledet. Står jag i slutet så kommer ytterligare 2000 pers vara framför. Ska försöka vara där i god tid.

Innan har jag satt upp en officiell målsättning på att åka under 6 timmar och bli bland dom 1000 bästa. Men jag inser att bli bland dom 1000 bästa kommer att bli väldigt svårt. Förra året åkte den som kom på 1000:e plats på 5.20. Så skippar det målet men satsar på att nå under 6 timmar, men det beror egentligen helt på föret. 

För den som vill följa min framfart i spåret går det att beställa sms-resultat: då skickar du texten VASA VL 3712 till nummer 72777 (kostar 30 kronor). Det går också följa gratis live på vasaloppets hemsida http://www.resultat.vasaloppet.se/vasa/results 

I ett tidigare inlägg så skrev jag om några kompisar som också skulle åka bland annat Sverker, min vapendragare, som klarade gränsen till startled 2 (med 7 sekunder). Det går att söka på Sverker Karltorp på samma resultatsida som ovan för den som vill se hur vi ligger till i förhållande till varandra.

En annan god vän som ska åka är Oskar Kanmert - G (löpare i bajen), vet dock inte vilket led han står i. Men han kan bli en tuff nöt att knäcka då det ryktats att han fått ihop många många fler mil än mig. Följ även hans framfart i spåret.

Dessvärre kommer inte Tobbe N (fd löpare i bajen) till start, synd. Då han hade ett bra utgångsläge från startled 1.


Snart är jag en del i detta! nästan 16000 deltagare är anmälda.

Förövrigt åkte pappa sitt 10 vasalopp i måndags, han kom i mål på ca 8.30 efter att ha tagit det ganska lugnt första halvan och väntat in folk som han åkte med. Han har ett rekord på 6.02, lite därför som jag jag gärna vill under 6 h :)

Kommer inte ha med mig någon dator i helgen så det blir nog inga uppdateringar om loppet förrens nästa vecka.

Nu ska jag ta och packa väskan och sen sova.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0