SM-Guld!

Jag vet, för tillfället är jag bedrövligt dålig på att uppdatera här. Trots att det den senaste tiden funnits en massa att skriva om. Jag tänker inte skriva något långt inlägg nu heller. Bara visa några bilder från Stafett SM som gick alldeles ypperligt. Det slutade med ett nytt SM-guld (mitt tredje totalt) på 4x800m med ynka 1 hundradel! Det var bland det mest spännande jag upplevt.


Starten, jag på bana 3.


Sprang startsträckan

Min egen insats får betecknas som helt ok. Växlade som tvåa 3 hundradelar efter ledande Malmö. Grämer mig att jag inte började spurta långt tidigare, hade nämligen mycket kraft kvar i benen. Har aldrig varit så pigg efter ett lopp förut. Kanske också beror på att det var det långsammaste 800 meters loppet jag någonsin sprungit. 1.59.32 (långsam öppning på 64 sek för mig). Jag kunde dock inte börja spurta tidigare då jag var instängd i klungan.


Spurten, kom nästan ifatt till växling.


Men vi (hammarby) gick upp i tät direkt efter växling och släppte den aldrig sedan.


Sista sträckan, jämnt in på upploppet!

Årets första lopp slutade alltså med ett SM-guld. Alltid lika trevligt :) Blev också gratulerad och tog i hand med förbundskaptenen efteråt. Stort ;) Får se om det blir några fler lopp iår. Det lämnar jag öppet.

I morgon blir det Syrrans student och på lördag står jag i Sandhems Kyrka som bestman åt Sverre! Ska bli en kul helg :)

Tack och bock / JL



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0