Dagens foto

Att jag gillar att fota är nog ingen hemlighet, ibland blir det riktigt bra bilder (om jag får säga det själv), försöker tänka på ljus, vinklar och perspektiv. Men jag kan egentligen inte så mycket om fotografering. Ibland ångrar jag mitt gymnasieval, där jag gick Hotel-restaurang (visst jag kan blixtra till i någon gång i köket, men inte så som kameran kan blixtra till), borde kanske gått media istället, men det är lätt att vara efterklok. Fast nu är det i och för sig inte försent att lära mig mer om fotografins ädla konst. Är ju fortfarande ung och snygg :)

I mina datorer har jag tusentals bilder som tagits ute på vandringar, äventyr, träningar, tävlingar och annat som förgyller mitt liv. Och det är ju lite tråkigt att dom bara ligger på min hårdisk (visst har ett gäng ute på Facebook också), så nu tänker jag publicera några här också och skriva lite om dem. Det kan även komma att dyka upp lite små filmsnuttar och bilder som jag hittat på nätet. Bilderna kommer visa platser, personer och annat som har betydelse för mig. Tanken är att få ut en ny bild eller film varje dag. Då jag är lite av en periodare vad gäller uppdatering av bloggen så kanske denna dagliga bilduppdatering hjälper till lite att få ett jämnare flöde. 


Den första bilden som publiceras är en bild från min och Magnus nyårstur uppe i hemavan, den är tagen en bit ifrån södra sytertoppen. Vi hade en helt sagolik dag uppe på berget. I stort sett var det vindstilla, runt 10-15 minusgrader. Solen var med oss till en början, sedan gick den ner i väst samtidigt som månen steg upp. Och där gick vi på en bergsplatå med en solnedgång på ena sidan och en månuppgång på den andra. Det var helt magiskt.

Bilden ovan är tagen just på denna platå, jag vände mig om och fick se Magnus ståendes som en siluette mot kvällshimlen, var bara tvungen att knäppa en bild. Alltså dagens foto. Får se om den rubriken kommer att ändras framöver, tycker den är ganska tråkig nämligen. Får se om min fantasi vaknar till liv och kommer på något roligare.

4:e plats för Hellner igår, starkt. Men 1.5 sek från bronset, retligt!

Jag blev inspirerad av längdåkarna igår, så gav mig ut nu i morses och stakade mig fram 2 mil. Ett härligt pass i nästan helt nygjorda spår nere på rudans äng. Nu är jag aningens trött i armarna.

Gör något bra av dagen, för det ska jag :)

/JL


Kommentarer
Postat av: Linda

hej Jocke!

Ooooja, jag har det riktigt bra här i vattenbrynet!:) Skulle gärna stanna några veckor till.

Ni ser ut att ha raka motsatsen, gott om snö. Kul för er som gillar det:)

2010-02-16 @ 11:35:08
URL: http://lindasjoblom.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0