13/2

De senaste dagarna har det inte hänt så mycket här på bloggen har den som varit inne märkt. Bland annat jag själv. Det beror på att det hänt mycket på annat håll. Har inte kommit hem tidigare än 22 någon dag i veckan (förutom igår fredag då det blev stilla mys i soffan). Måndagen var värst då jag kom hem kl 02 efter jobbet. Tisdagen, var jag och Magnus och lyssnade på en föreläsning som Malin Ewerlöf och Kajsa Bergqvist höll, Jag gillar Kajsa, hon är cool. Bland annat berättade hon om när hon slet av sin hälsena bara några veckor innan Aten OS och hennes besatthet att komma tillbaka, ett år efter det krossade hon alla och vann VM - guld. Det skulle egentligen inte vara möjligt att ens hoppa. Vilken prestation!

I onsdags var jag på en Japansk Sushibar på söder med mycket trevligt sällskap :) Och i torsdags var jag ute och åt igen, då med Malin, Tomas och Bianca (som bor utanför Malaga och som jag och Magnus sov några nätter hos när vi var i Spanien i mars förra året) från gamla turismklassen. Även M och B:s pojkvänner var med, båda två ursprungligen från London.

På grund av mycket jobb och socialt umgänge så har det inte blivit mycket till träning i veckan. Endast ett snabbstyrkepass i torsdags. Men har idag varit ute i skogen och sprungit mig trött med mina gamla snöskor. Inte helt lätt att springa nu när det på vissa ställen ligger över halvmetern med snö. Lyckades springa nära 1 timme i alla fall. Blev snöskolöpning idag istället för skidor som jag egentligen borde köra, detta pga att jag har fortsatta problem med ländryggen när jag åker skidor.


Mina gamla snöskor, köpta i den gamla arcteryxbutiken för 200 spänn, ett riktigt kap :)

Kanske inte syns, men mycket med snö = mycket jobbigt!


Trött efter en tuff löpserie

Imorgon ska jag försöka få in dubbla pass, varav ett skidpass.

Och nu är OS äntligen igång! Känns som om det kommer bli några kvällar i tv-soffan framöver. Förövrigt tar Sverige 9 medaljer. 3x3x3 blir valörerna.

Låt inte papegojan köra bussen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0