Turdag!

Yes idag har jag gått på tur :)

Inför nyårsturen uppe i Hemavan köpte jag mig ett par turskidor, sedan nyår har dom stått oanvända. De har bönat och bett om att jag ska ta dom med ut. Och idag kunde jag inte stå emot längre. Så tog mina vita åsnes nato combatskidor (speciellt framtagna och utformade för de norska natotrupperna, http://www.asnes.com/ProductDetails.aspx?cat=16), packade en liten ryggsäck och gav mig ut i snöyran, 13 minusgrader.


Lade mig under ett träd och betraktade det från ett annorlunda perspektiv. Ganska häftigt att de smala grenarna bär så mycket snö.



Fikapaus, skidorna smälter in bra. På den lilla kullen bakom åkte jag några gånger upp och ner, var riktigt roligt att åka i "pudret", faktiskt ganska skoj att ramla också, för de var mjukt och skönt. Dock blev det ganska blött och kallt efter ett tag.


Té och macka som lite fika


Satte efter ett tag på stighudarna för att få lite bättre fäste. I djupsnön hjälpte det dock inte så mycket. Är förövrigt riktigt nöjd med skidorna!

Efter 4 timmar ute i skogen kände jag mig nöjd och klev in i lägenheten igen. Var riktigt skönt att vara ute, lugnt och fridfullt i skogen. Såg inte en enda älg, eller ett enda rådjur dock som jag hade hoppats på. De enda djur jag såg var en liten nötväcka som sprang upp och ned på en trädstamm.

/ Jocke - som hoppas på en ny medalj i herrarnas dubbeljakt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0