6/2

Idag känner jag av att det var länge sedan sist som jag var ute och sprang. Det är vaderna som spökar mest, känns nästan som att jag kört ett spikskopass med snabba 200:ingar. Men det har jag ju inte, sprang ju bara 10 km igår. Men direkt när man är ovan kommer träningsvärken smygande. Ska nog försöka att åtminstone springa 2 pass i veckan framöver. Idag har jag inte gjort mycket vettigt, förberett lite inför kvällens 75 års kalas (jag och pappa slår ihop våra till ett). Sen har jag bara tagit det lugnt, kollat på en innebandyturnering i Kyllemohallen, blev något sugen på att vara med och spela. Men tog de säkra före det osäkra inför loppet i morgon.


Kyllemohallen, en hall som väcker många minnen! Bland annat så har det gjorts 9 mål av en och samma kille i en och samma match. Denna kille var även med i dagens turnering. Men tyvärr har hans talang för sporten sedan länge ebbat ut. 


Här ses Samuel och Glenn som ett stabilt backpar, dom utgör två stycken av Sandhems fantastiska och gyllene årgång, nämligen 1984. En årgång där i princip alla har lyckats i livet, till skillnad mot årgångarna 1983 och 1982 där de flesta är arbetslösa, eller harvar på samhällets botten som alkolister, narkomaner, prostituerade eller div 5 spelare i fotboll.

Hur dagens turnering slutade vet jag inte ännu, då turneringen inte var färdigspelad vid detta blogginläggs pressläggning.

Nu ska jag ut i garaget och parafinera skidorna så att dom glider fint i morgon!

Tack och Bock

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0