Vasaloppet

Som jag skrev igår så funderade jag på åka vasaloppet, och nu är jag anmäld!

1540 kr för att plåga sig igenom 9 långa mil! Är det värt det? Förmodligen :)

Men nu måste jag börja träna igen, har tre kompisar (som jag vet) som också är anmälda till loppet (inte öppet spår). Dessa herrar har alla vasaloppsmeriter. Bra sådana! Och dom vill jag givetvis slå!

Tobbe född 1985 - åkte på 4.55 i år!
Sverre född 1985 - åkte på 5.11 2004
Oskar född 1984 - åkt halvvasan, ska kolla upp tiden.

Själv har jag åkt bil från sälen till Mora ett år för att heja på pappa när han åkte. Har även cyklat och gått stavgång mellan oxberg och Evertsberg. Skidor har jag bara åkt lite sporadiskt de senaste 9 åren. Tror att jag gjorde min sista tävlingsäsong på skidor år 2000. Men tekniken finns där, nu behöver bara styrkan tillkomma. Något jag kände fattades under min korta vistelse hemma i Sandhem då jag åkte några pass på rullskidorna.

Men för att få komma långt fram i startleden måste jag seeda upp mig, så ska åka något eller några seedningslopp för det. Vore lite jobbigt att få starta längst bak.

Oj, det här ska bli roligt! Min pappa har åkt säkert 10 gånger och massa andra jag känner har gjort det också. Nu ska även jag få ta del av magin och gemenskapen i spåret.

Ska dra igång med en liten tippningstävling här på bloggen när det närmar sig har jag tänkt. Antagligen, tippa tiden", hur placerar jag mig i förhållande till mina tre kompisar som jag utmanar osv.

Men men det får bli senare då jag kommit igång mer med träningen och kan säga lite om hur formen är.

Nu ska jag iväg och lyssna på Baffin Babes! Ett gäng på 4 tjejer som skidat 80 dagar över Baffin Island, Kanadas största ö och världens 5:e största! Det ni vilka tjejer :) Kolla in www.baffinbabes.com

Tack och Bock!

/JL


Kommentarer
Postat av: matilda

Läs gärna mitt senaste inlägg och svara på frågan längst ner i det! Hur ser du på ditt liv, vad gör du med det?

http://elitecyclist.blogg.se/2009/november/doden-ar-mig-hack-i-hal-och-skriker-i-morgo.htm

2009-11-06 @ 22:26:11
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: Henke W

Gött att du anmälde dig!

Du lär ju fixa det bra, bara att plocka fram dom gamla skidkunskaperna igen skulle jag tro.

Har du några tips på snöskor som vi snacka om?

2009-11-12 @ 09:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0