Ett nytt mys

Sitter i soffan efter ett sjuhelsikes tordagsmys. Det nu så klassiska onsdagsmyset blev denna veckan utbytt mot ett torsdagsmys. Det hade vare sig jag eller Magnus testat tidigare, så det var intressant att se hur det skulle gå. Men det var inga problem att bli trött på en torsdag kan jag meddela. Det blev 8 stycken intervaller idag också, liksom förra veckan. Varje gång vi kom upp mot toppkrönet så var det första vi såg en gigantisk upplyst Glob (för den som inte förstår så var det alltså Globen vi såg), dagen till ära var den blå.

Idag körde vi dessutom i mörkret med varsin pannlampa. Och när vi sedan stod pustandes på toppen kunde vi sedan blicka ut över hela upplysta Stockholm. Fin utsikt. Efter passet blev det återigen vanlijsnäckor, tanken var att vi skulle köpt lussekatter. Men dom var slut. Får bli nästa vecka istället.

När jag sedan kom hem och öppnade jag dörren, alltid lika spännande att se om man fått någon post. Brukar alltid titta ner på golvet så fort jag öppnat dörren, liksom idag. Och det första jag såg var baksidan på en bok, där det stod "varsågod", jag utbrister helt spontant tack! Det visade sig att det var svenska turistföreningens årsbok, alltid lika kul att få den. Har nu 5 st totalt, har dock bara läst  två av dem än så länge varav den ena läste jag ut för två dagar sedan. Men det ska bli ändring på det framöver. Förlängde också mitt medlemsskap hos STF över nästa år.

Skall berätta att jag nu också har ett heltidsjobb!Blev klart i måndags, började i tisdags Så nu har jag inte lika mycket tid längre att skriva långa blogginlägg. Jag har under hösten jobbat 10/h i veckan, så detta var välkommet. Det är fortfarande Midnattsloppet jag jobbar med skall tilläggas :) Känns kanon!

Lite komikskt är det hela ändå. I september sökte jag diverse jobb uppe i fjällen. Var så trött på Stockholm, ville uppleva riktig vinter igen (och det vill jag fortfarande!). Fick dock inget jobb då, men en dag efter att jag fått jobb blev jag erbjuden ett annat uppe i en av otroligt vacker fjällmiljö. Men fick såklart tacka nej. Men nångång i framtiden då ska jag uppåt!

   Här skulle jag mer än gärna vilja jobba! Har förövrigt sovit en natt i den vänstra byggnaden.

Men fjällen kanske det blir ändå inom snar framtid, planer finns för en favorit i repris. Nämligen en tur över nyår. Fast inget är spickat ännu. Mer info kommer.

Nu har min käre far anlänt hit så skall sluta skriva här.

Må så gott

/JL




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0