Sport Campus Sweden!

I går kväll var det uppstartsmöte inför hösten i Sport Campus Sweden som numera Haninge Idrottscampus heter.
Snacka om att det börjar hända saker där nu, totalt ca 60 st elitidrottare i massa olika sporter. Alltid lika inspirerande att gå på dessa möten och vistas bland VM-, EM-, NM- och SM Gulds innehavare. Tror inte att det är många som inte tagit medalj på SM eller liknande där.

Efter mötet körde jag mitt första Styrkepass (väldigt lätt då jag fortfarande är sjuk) för hösten.
Totalt var vi 10 st som tränade där från campuset, allt från brottare, boxare, taekwondo till löpare och orienterare.
Superkul att träna med folk från andra idrotter!

I och med "Idrottscampuset"  så kan man anpassa sina studier vid högskolan eller på komvux.
Man ska satsa både på att bli bäst i sin idrott samtidigt som man i egen takt skaffar sig en akademisk utbildning.

Förtur till egen studentbostad (så fick jag min lägenhet) ges och bra träningsanläggningar finns nära till hands. Stipendier, utvecklingssamtal och aktiv karriärrådgivning får vi under vägen. Dessutom finns ett team av duktiga idrottsmedicinare som håller oss hela, friska och på gång i träningen.

Är du elitidrottare och pluggar i sthlm sök till Sport Campus Sweden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0