Vacker som en tavla...


Dröm - Verklighet? Du bestämmer...

Jag har en liten tavla hängandes på min vägg som föreställer motivet ovan, det är min favoritfjällbild. Bilden fick jag syn på allra första gången i en STF broschyr, därefter har jag även hittat den på nätet (fotografens namn har jag tyvärr glömt bort). Jag älskar verkligen den här bilden, därför vill jag visa den här. Nästan som en tavla.

För er som inte känner igen Sveriges högsta berg när ni ser det så kan jag berätta att det är Sveriges högsta berg Kebnekaise som avbildas här. Toppen ses som en snövit pyramid nästan längst upp till höger. Vidare in mot mitten av bilden ses berget Vierramvare (1711möh) och därefter Toulpagorni (1662möh) med sin välkända profil. Till vänster om "Tolpa" ses kolossen Singitjåkka (1704möh) och Skárttoaivi (1744möh)

I förgrunden ses Ladtjovagge med ladtjojaures klara vatten.

Lite syftet med min blogg är att inspirera människor att söka sig ut i naturen, upp i fjällen. Hoppas jag kan ge lite inspiration med den här bilden, för den har nämligen givit mig en massa.

Kommentarer
Postat av: Linda

det har du rätt i! svenskar är nog att föredra. Klart det är okej att du länkar!

2008-10-27 @ 20:32:16
URL: http://lindisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0