Är jag en elitlöpare?

Ja det är frågan...Kan man vara elitlöpare utan att egentligen inte träna så mycket löpning?
Efter att ha summerat veckans löpning uppgår den till 41 km, vilket är nytt rekord detta året! 

Det är galet lite, därför har jag börjat undra om jag är en elitlöpare?
Jag blir igenkänd  och identifierad hemmavid som "det är han som springer" eller "löparjocke".
Visst jag springer, jag tävlar i löpning. Ibland går det bra, ibland går det lite sämre.

Men känner jag mig som en elitlöpare?

NEJ, jag gör inte och har inte gjort det på flera år.
Jag känner mig snarare som en alternativträningsnisse som avverkar meter efter meter löpandes i simbassängen, kilometer efter kilometer i längdspåret eller mil efter mil på testcykeln. Detta år ut och år in på grund av en kropp som inte riktigt vill vara hel.

Jag är så trött på det! Jag vill kunna springa kontinuerligt och känna mig som en riktig löpare igen, ska de vara så jävla svårt!?

På frågan om jag är en elitlöpare så vet jag faktiskt inte vad jag ska svara. Mina resultat på löparbanan skulle ingen vanlig motionär klara av att göra. Så visst kan jag svara JA på den frågan. Men samtidigt  tränar eller tävlar jag inte inom normen som en elitlöpare eller känner jag mig som en sådan.

Så jag lämnar frågan lite öppen...


Det är så här som jag vill identifiera mig själv! Bild från Portugal 07.

Kommentarer
Postat av: Johan

Du ska icke tvivla! Springer man SM-Final så tillhör man definitivt eliten. För mig kommer du alltid vara elit Joakim

2008-10-26 @ 13:38:54
Postat av: Jocke

Tack Johan, det var snällt sagt:)

2008-10-26 @ 15:21:20
URL: http://runandroxtothetop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0