Lite mer uppdatering

En del har hänt sedan jag kom hem till Sverige också =)

Bland annat har jag kört ett vattenintervallpass tillsammans med några av superligalaget (innebandy)Mullsjö Hide a-lites spelare. Körde i Mullsjö simhall, i vilken jag inte varit på väldigt många år (där lärde jag mig simma=).

Åkte hem till Stockholm med samma innebandylags spelarbuss och såg dem spela match mot AIK, tyvärr blev det förlust med 9-4.

Kört ett stenhårt cykelintervall pass i ren glädjeinspiration (Anledningen till det finns längre ned på sidan).

Varit på föreläsning om offpistskidåkning i Iran, bergsguide Andreas Bengtsson föreläste på alpingaraget. Förövrigt ska jag på Pathfinders och Outsides föreläsningsturné "Mount Damavand tour" på playground på torsdag. Damavand är Irans högsta berg som jag och Magnus planerar att bestiga nästa höst.

Har åkt säsongens första längdskidspass, tyvärr var spåren här i haninge inte de allra bästa. Inte min skidform heller för den delen. En timmes åkning blev det i allafall.

Och när jag ändå är inne på skidor så måste jag nämna Marcus Hellner och Charlotte Kalla som båda vann VC-premiären i Gällivare nu i helgen. Marcus tävlade jag emot när jag var yngre, besegrade honom aldrig i längdskidor vad jag kan komma ihåg, däremot i löpning. Så att nu se honom vinna i världscupen var otroligt häftigt, jävligt kul och inspirerande. Stort Grattis till första VC-segern! Har ett minne ifrån det "klassiska" fjälletruntspåret i Idre (som tyvärr inte finns längre), jag och Sverker var med på ett västgötaläger där. Efter några kilometer kom en lång och tuff backe, och när vi hade kommit ungefär halvvägs upp kom Marcus på treans växel (fristil) och svischade förbi oss. Det såg retfullt enkelt ut och vi försökte sedan åka likadant som honom upp för backen, vilket gick i sisådär 15 meter innan krafterna försvann.

Vad ska man då säga om Charlotte Kalla? Finns det några superlativ kvar om denna tjejen?
Tror knappast det,  hon fullkomligt krossar övriga världseliten med 25 sek på 10 km. Jag är bara så imponerad, är nog lite småkär också =).

Tack och Bock


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0