Har ett tag tänkt att skriva om...

Min långhelgsvistelse hemma i Sandhem som ägde rum för ca 2 veckor sedan...

Det var nämligen länge sedan jag hade så kul som då, det var full fart hela tiden med att träffa familj, släkt,  vänner, norskor och ex -flickvän.

Började vistelsen på onsdag kväll med att  träna med delar av Sandhems Ifs: fotbollslag för att sedan tillsammans med Glenn åka ner till Tunarp(ett ridparadis utanför 3 Km utanför Sandhem ) till våra norska vänner Mia, Tonje och Hedda för traditionsenligt kortspel. Dessa tjejer har jag, Glenn och Sverker träffat varje sommar sedan 1996! Superkul att träffa dom!

Torsdag förmiddag tog jag tåget till Falköping för att hälsa på Jennie, träffade då hennes mamma och småsystrar också vilket var grymt kul då jag inte sett dom på några år.  Jag och Jennie tog oss en långpromenad med fika, och avslutade uppe i tornet på Mösseberg med utsikt över stora delar av Skaraborg.

På Eftermiddagen vankades det ridning på Islandshäst, något som jag gjort en gång tidigare, men som jag verkligen inte behärskar.  De Norska jentorna hade sett fram emot att se mig rida fick jag höra, och jag inte annat än hålla med om att det nog förmodligen såg väldigt roligt ut. Der var inga problem i en lugn gång, men sen när man skulle galoppera fick jag kämpa rejält för att över huvudtaget kunna sitta kvar på hästen. Rörde mig inte alls efter hästens rörelser utan satt mer i sadeln och hoppade upp och ner vilket innebar att jag fick ganska mycket träningsvärk i ryggen dagarna efter.

På fredagsförmiddagen fick jag en välbehövlig massagebehandling av pappa, och lite senare under dagen åkte jag och Glenn ner till Mullsjö för att inhandla diverse drycker till kvällens fest med norskorna på "Valhall". Vi köpte också två presenter till Tonje som fyllt 25 under veckan. Den ena presenten var seriös; ett fint vinställ medan den andra presenten var mindre seriös, nämligen en chokladsnopp i erigerat tillstånd från Ryfors konfektyrer. Vi var också ute i skogen och bar en stege med en sits på som Glenn ska ha när han passar på rådjur =)

På kvällen var det som sagt fest på valhall ( en liten stuga på Tunarp )....Där var en hel del andra ridgäster också. Bland annat 8 st tjejer som var runt 11-14 år. Dessa var ute och lekte röda och vita rosen, vilket jag Glenn och Mia utmanade dem på. Två timmars springande  efter småtjejerna i hagarna runt Tunarp blev det för att få tag på den blå spaden som gömdes. Det var galet roligt =) Och vi vi vann såklart, även fast kanske inte barnen håller med om det.
Kvällen förflöt sedan på valhall, men även i stallet där jag och Mia hade vattenkrig, man måste få vara lite barnslig ibland!

Lördagsförmiddagen blev inte lugn trots kvällen innan  som blev något långrandig. Jag och Glenn tog cyklarna och gav oss ut på en långrunda med en massa fika med oss. Vädret var kanonbra så vi badade också i Sjöbackasjön (finns lite oseriösa bilder på facebook från det ). På kvällen var det dags för mormor och morfars årliga sommargrillfest, och som vanligt hade mormor lagat väldigt god mat!  Festen hölls på min morbrors altan, härligt att kunna sitta ute även om det regnar. Väldigt kul att träffa alla!

Söndag förmiddag åkte jag och pappa ner till Habo för att köra ett banpass (jag körde pass, pappa tog tid)
Passet var först en 300-ing på 38.1 + 200 på 24.3 + 150 på 17.5 + 150 på 18.0...kände mig inte speciellt snabb.

Vidare under söndagen hälsade jag och Lina på hos farfar ,mormor och morfar.
Sen var vi även ute och plockade blåbär, trots blåbärsbristen i södra Sverige fick vi ändå ihop ganska mycket.
Att vara ute i skogen långt från allt vad bilar,tåg, skrikande bebisar, ringande mobiltelefoner och all stress heter är verkligen helt underbart! Den tystheten finns inte i Sthlm! Så har lovat mig själv att söka mig till lugna och tysta platser lite oftare för att bara vara.

Kommentarer
Postat av: Tonje

he he, dette var kult å lese:) Hvorfor har du ikke sagt at du har blogg? Og hvorfor står ikke våre navn under "saker jäg tycker om"?????????????? Klem!!!!

2008-09-12 @ 18:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0