Namntävling!!

Nu vill jag se lite engagemang från er, var med och döp grisen!

Mina och Magnus kompanjoner ska få sig ett namn. Den ena grisen har vi redan döpt till Konrad (efter sport Conrad i Tyskland som vi beställde stegjärn och isyxor ifrån), Konrads kompis däremot saknar ett namn än så länge. Och det är nu ni kommer in i bilden! Jag utlyser en namntävling utan pris (alternativt ett signerat idolkort på mig och Magnus och grisarna tillsammans om vi anser något namn vara värdigt nog) till vinnaren. Grisarna är två killar så ett killnamn är det som behövs. Försöka vara lite kreativa, crazy, seriösa eller oseriösa, alla förslagen godtas förutom dem som anspelar på våra namn!


Konrad och XXXX spanar ut över en klippa i Pyrenéerna sept 08

Denna namntävling är väldigt viktig då grisarna skall med på nästa äventyr till Helagsfjället över nyår, och vi kan helt enkelt inte åka iväg utan att båda grisarna har ett namn! Hoppas ni förstår detta faktum ;)

Fram till 18.00 den 29 dec pågår namntävlingen! Kort därefter tillkännages vinnaren (om tillgång till internet finns).
Den omutbara domarduon består av undertecknad och Magnus.
Beslutet går EJ att överklaga.
Eventuell vinstskatt betalas INTE av vinnaren.

Och va faan jag utlovar ett signerat idolkort på mig, Magnus, Konrad och XXXX till det vinnande bidraget! Det är givetvis upp till vinnaren om denne vill ta emot priset...(Som dock kommer att dröjja ett tag).

Se så, sätt igång och ge förslag på vad Konrads kamrat skall heta!

Tack och bock //JL

Kommentarer
Postat av: Lina

jag tycker ni ska låta det vara en tjej som heter cornelia. de kan få bebisar då!!

2008-12-22 @ 22:03:35
URL: http://octoberfriend.blogg.se/
Postat av: Lina

Conway, det rimmar med konrad.

2008-12-22 @ 22:04:20
Postat av: Sågen

Siv låter bra tycker jag.. Puzz

2008-12-22 @ 22:22:58
Postat av: Äldsta lillsörran

Brossan här kommer tre kanonbra förslag: Gert, Brynolf eller Sigurd!

2008-12-23 @ 12:27:00
Postat av: Mats

Jag tycker att han ska heta Bengan.

2008-12-23 @ 15:44:56
Postat av: Johan

Om det är den högra grisen så är namnet givet, nämligen Zebulon efter Zeb Macahan då han ser ut att vara lika hjulbent

2008-12-23 @ 15:45:43
Postat av: Ida

Tycker den ska heta Sigge efter sportjournalisten Sigge (sigfrid) Bergman! Sverker tycker den ska heta Glenn, god jul och gott nytt år!!

2008-12-23 @ 20:28:19
Postat av: Glenn

Sverker har kass fantasi! Solklart är att den ska heta Sixten! Passar ju som handen i vanten ihop med Konrad. Gott nytt år!

2008-12-27 @ 10:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0