TV - Licensrazzia...

Var det igår på Vallagränd 1, där många av mina kompisar bor.  Huset har 96 lägenheter med bara studenter, dvs ett ganska stort tillhål för icke betalande "tv-licensare".  Efter fystesterna igår följde jag med Christoffer och Magnus till deras hus för att äta tillsammans, när vi nästan var framme ringde Sofia och varnade för Tv-licens mannen som återigen hade äntrat huset.  Varningen spreds sedan som en djungeltelegraf under kvällen till flera andra... Säkerligen åkte nog några fast ändå.

Förra gången licensmannen var där besökte han min burundiske vän Therrence, Magnus hade berättat för Therrence hur licensmannen såg ut och att han hade en pärm i handen. När Therrence öppnade dörren förstod han genast att det var den onde tv -licens mannen, och sa:  nej nej jag vill inte! Licensmannen ringde naturligtvis på igen, men Therrence vägrade att öppna. Tillslut fick Therrence en betalninglapp instucken i brevinkastet, men den ville han inte ha så han stoppar tillbaka ut den till licensmannen som i sin tur stoppar tillbaka den och går sin väg. Då öppnar Terrence dörren och kastar ut den igen, han ville verkligen inte betala TV- Licensen. Tror dock att han fått ge sig nu =)

Såg tidigare idag mellan alla studier ett avsnitt av Amerikanska gladiatorerna, programmet  följde jag slaviskt  någon gång i början på 90-talet, jag hade glömt av dom flesta gladiatornamnen men blev påmind om Nitro, Titan , Hunter, laser, Gemini, Lace, Gold och Zap igen. Man fick ibland se publiken, jag säger bara att vilka fula kläder man hade då!

Glömde nämna att jag gav 3 kronor (ett helt hockeylag) till saxofonmannen i måndags, han spelade då en av de bästa dansbandslåtarna som gjorts, nämligen Leende guldbruna ögon med Sven-Ingvars. Dansbandsmusik kan faktiskt vara bra!

Skall alldeles strax iväg för fler fystester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0