Minusgrader och exkursion

På min termometer stod det i morses runt 07.00 tiden - 2.6 grader, första morgonen på väldigt länge som det var minusgrader, i alla fall utanför mitt fönster. Jag gillar kylan, har nog alltid gjort det. Fast en sol som värmer är inte dumt det heller. Känner mig ganska priviligerad över att få bo i ett land med fyra årstider. Alla har sin tjusning.

Nog om det. Idag har jag varit på exkursion, det var ganska kallt. En del var intressant, men ingen WOW känsla uppenbarade sig. Vi tittade på äldre odlingslandskap i olika soknar runt omkring Stockholm. Gamla bålgravar, runstenar, stensättningar och husgrunder var andra ingredienser i exkursionen. Det kändes lite som när man var yngre och skulle åka på skolresa. Vi satt två och två på bussen, alla hade matsäck med sig, läraren pratade i micken och bad oss att vara tysta när ljudnivån blev för hög. Man kanske inte har ändrats allt för mycket sedan lågstadiet ändå :)

För övrigt åkte jag på skolresa till Vimmerby och Astrid Lindgrens värld när jag gick i trean, det var tider det.

Kommentarer
Postat av: Glenn

Ojoj vilken resa det var til Astrid Lindgrens värld! Antar att det slog den här skolresan med hästlängder!

2007-10-12 @ 09:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0