Lösa hundar

Jag glömde i går att uttrycka min ilska över inkompetenta och arroganta hundägare som inte har sin hund i koppel. Det hände nämligen igår när jag var ute och sprang (IGEN skall sägas) att en lös hund sprang mot mig och började skälla och hoppa upp på mig.  En dramatisk scen utspelades, ägaren ropade att hon vill bara leka, jag svarade att jag inte ville leka med henne. Sa också med en ganska vänlig (nåja) ton att ha hunden i koppel, ägaren svarade; hon ska också få vara fri.  Vad svarar man på det?  Jag sa nått i stil med att då kan du väl gå långt ute i skogen med hunden där det inte går så mycket människor,  istället för ett elljusspår där det går, springer och cyklar hundratals människor varje dag. Jag avslutade konversationen med den meningen, hoppas hon förstod att alla kanske inte vill leka med hennes hund.
Min pappa blev för några år sedan biten av en hund i armen när han var ute och sprang, det gjorde ont, armen värkte och han hade kvar bitmärkena några veckor.  Av den enkla anledningen vill jag inte bli biten av en hund, pga att ägaren inte har kontroll över den.

Jag är inte arg på hundarna, bara på ägarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0