Landet runt med glögg...

Jag fastnade tidigare idag framför tv programmet Landet runt, ett synnerligen underskattat program enligt mig. De visar intressanta och roliga inslag ifrån hela Sverige, inslag som redaktören för programmet Bengt Alsterlind (ni vet "hej och välkomna till hajk")  väljer ut från Sveriges Televisions 11 nyhetsredaktioner runt om i landet.  Programmet visar således inte bara de stora nationella reportagen utan även dom små lokala, sådana reportage man aldrig skulle få se annars.

Jag pratade med min syster Lina i veckan, som jobbar lite extra på en förskola. En förskola som har en filosofi om att barnen skall vara ute i alla väder. Hon berättade att det hade spridits ett rykte om att man sett björn i skogarna runt mullsjö (min hemkommun) där förskolan ligger. Till min stora förvåning kom idag ett inslag om just björnryktet, och att barnen på förskolan inte längre fick vara ute i den närbelagda skogen.

Blev ingen tacos för mig ikväll, gjorde istället varma mackor vilket heller inte var så dumt. Dessutom hittade jag en flaska med blossaglögg inne i skåpet som legat där i 10 månader. Utgångsdatumet var dock den 25 april nästa år, så varför inte. Tog mig en kopp med russin och hasselnötter (hade ingen mandel), det var väldigt gott och julen kändes lite närmare =)

Önskade mig faktiskt glögg i födelsedagspresent för några år sedan, vilket jag också fick. Fast då var det björnekullas glögg, den godaste. Fast tror inte att den finns kvar fortfarande....eller någon som vet? 


Kommentarer
Postat av: Lina - the real one

Haha. "Hej och välkomna till Hajk" Skulle kunna vara du Jocke!

2007-10-21 @ 03:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0