Guldet Ska hem till Göteborg!

Nyss hemkommen från Råsunda, där Sveriges för tillfället (och även historiskt sett) bästa lag IFK Göteborg slog AIK med 1-0!  Bedömmer jag resultatet objektivt så var det inte rättvist,  men idrott är inte alltid rättvis, vilket ibland är förjävligt och ibland otroligt skönt. Just idag var det otroligt skönt att orättvisan var på rätt sida så att säga.

Målet som innebar seger för Blåvitt  var oerhört tveksamt. Jag satt bra till från min "ringsideplats" på läktaren,  skulle jag vara tvungen på att svara Ja eller Nej på om bollen var inne så skulle jag svara Nej....Detta kommer nog att diskuteras en hel del i morgondagens tidningar, och säkerligen kommer frågan om man ska införa målkamera i fotbollen också att väckas. Något som jag tycker är självklart, då det är synd att en del matcher avgörs pga att domarna missar.

Något mindre roligt som har hänt är att ett virus har attackerat min dator, som knappt går i styrfart längre. Oerhört frustrerande! Någon som vet något bra antivirusprogram att ladda ner?

Kimi Räikkönen vann igår hela Formel 1 Säsongen med ynka 1 poäng mot de båda McLarenförarna Alonso och Hamilton. Kul för Ferrari, kul för Finland. Ser hellre att en nordbo vinner än en Engelsman eller Spanjor.

Ibland vinner man och ibland förlorar man, det är tjusningen med sport tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0