Godis godis godis

Jag sitter nu medans jag tentaskriver och äter en massa godis.

Godisätandet kommer nog att fortsätta fram till nyår, men sedan är det stopp.
Mitt nyårslöfte kommer vara att inte äta godis mellan nyår och jul, den som är uppmärksam har då förstått att det innebär att jag får äta godis mellan jul och nyår, förslagsvis ifrån den 23 dec då familjen har spelkväll med tillhörande glögg och godis.
 
Det är jag och Magnus som kommit överrens om det ,då min pappa inte ätit godis under hela året. Klarar han det så klarar väl vi det också. Det återstår att se, för mig som älskar godis i alla former och smaker kommer det att innebära en oerhörd tuff utmaning.

Dock är det tillåtet att äta mörk choklad, kakaohalten är ej fastställd ännu. Men jag skall föreslå att den måste ligga över 60 % för att bli godkänd.

Glass och kakor är det godkänt att äta också. Men inte chips, popcorn och annat snacks.
Om det tillkommer eller bortfaller några regler kommer jag att nämna det här.

Jag har tidigare gjort försök att sluta äta godis, men bara lyckats klara några veckor.
Men den här gången skall det göras ett ärligt försök.

Tror ni att jag kommer att klara det här löftet?

Kommentarer
Postat av: Linda

e du tokig!? man kan ju inte ge upp godis! men ni hade ju rätt många undantag där i.o.f.s..:)

2007-12-21 @ 14:05:40
URL: http://lindisens.blogg.se
Postat av: Anna

Det låter som en utmaning men i och med att ni får äta kakor och glass så fixar ni nog det =)

2007-12-21 @ 19:58:45
URL: http://OnedayWhenIamDone
Postat av: Lina

jag tänker se till så att ni misslyckas! evil-lina is in the house

2007-12-23 @ 15:40:09
Postat av: Oskar

Du kommer inte klara det!

God Jul!

2007-12-23 @ 23:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0