Swedish Snowshoe team

Igår var det upptaktsträff för svenska landslaget i snöskolöpning! Denna gången landslaget på riktigt :)

Har i ett tidigare inlägg (http://runandroxtothetop.blogg.se/2010/february/resumering-av-en-toppendag.html#comment) utsett mig, Magnus och Henke W till att utgöra Sweden snowshoe team. Vi hade planer på att starta ett lag då, men det blev aldrig något av det.

Men nu är det alltså på gång igen, tack vare en driven tjej vid namn Petra, som jag lärt känna genom banlöpningen. Hon tog kontakt med mig för ett tag sedan och frågade om jag var sugen på att hjälpa till att dra igång ett snöskolag. Betänketiden var 0 sek. Självklart vill jag vara med om en sådan här grej. Att hjälpa en förhållandevis ny sport i Sverige att synas. Förhoppningsvis kommer fler i Sverige att få upp ögonen för sporten och motionsformen. I Frankrike lockar bla ett snöskolopp mer än 10 000 deltagare, ganska häftigt!

Laget Som ni ser nedan består av fd och nuvarande elitlöpare. Så bra klass på laget är det ändå!


Här ses Sveriges första landslag i Snöskolöpning!

Exakt vilka tävlingar som vi kommer att köra är inte helt spikat ännu. Men troligtvis blir det åtminstone 3 st i Europacupen (Rättvik, Italien och Frankrike). Därutöver finns det en Sverigecup som det säkert kan bli några tävlingar i också.

Väntar nu på att snön skall börja falla så vi kan sätta igång att träna lite mer grenspecifikt :)

Mer info om hur det går kommer framöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0