Årets första löplångpass

Genomförde 1 timme och 40 min (Stående vila mellan intervallerna ej inkluderad) löpning under söndagen, första gången jag sprang så länge i år (troligtvis även förra året). Började med backintervaller i Hammarbybacken som vanligt. Efter de senaste dagarnas regnande och snöande så var det väldigt lerigt, blött och halt i backen.

Körde totalt fem intervaller med Magnus denna gången. Tiderna blev 3.29, 3.13, 3.11, 3,06 och slutligen 2.52(!). Den sistnämnda var en maxning som körde slut på benen och lungorna, vet inte vart den kraften kom ifrån att springa så snabbt på de underlaget!

Efter intervallerna blev det obanad löpning i skogen och sedan hem. Lagom trött i benen.

Och nu är jag inte bara trött i benen, nu är jag väldigt sömnig också. Inte så konstigt kanske med tanke på klockan. Nu är det sista veckan innan jul, skönt!

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0