Vildmarksmässan!

I fredags stressade jag och Magnus iväg till årets vildmarksmässa, en mässa som inspirerar och frestar med massa prylar och resor. Med oss på mässan gick också Mats (bla svensk mästare på 10 000 m för några år sedan) och längtade efter andra platser än Stockholms hets.

Som alltid efter att jag varit på sådana typer av arrangemang så bara längtar jag bort, bort till berg och fria vidder. Nu behöver jag ju inte vänta särskilt länge på att få uppleva det då vi om ca 2.5 veckor ska bestiga spanska fastlandets högsta berg.


Mulhacén 3482 möh

Under mässan passade vi på att prata med en rad olika utställare. Bland annat Storumans Folkhögskola (som jag varit inne på att söka under flera år) och svenska skärmflygareförbundet. Pratade också bergsmaratonlöpning i Outsidemontern, du skulle varit där E :).

Dessvärre tillåter min plånbok för tillfället inga större inköp så nöjde mig med småsaker, bland annat hjortronsylt, nya sporkar och frystorkad mat till det lilla Spanienäventyret. Var även på mässan under lördagen, då passade jag på att vara med i så många tävlingar som möjligt. Får se om jag vinner något, gjorde ju det för 2 år sedan. Apropå att vinna där så vann Magnusen riktigt schysst Lundhagsrygga i en utlottning, tur var ordet.

HEJ!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0