Tanken som räknas eller?

Rubriken syftar på min ambition i att uppdatera bloggen varje dag med en ny bild. Det gick ju sådär. Jag får skylla på OS, ett OS som har varit grymt kul att följa! Känns faktiskt lite tomt nu när det inte visas något från Vancover.
Fast det är nog bra, det har varit lite för mycket tv-tittande. Mitt OS tips på 9 medaljer (3+3+3) såg länge ut att prickas in, men till slut blev det några fler. Kanonkul! Roligast; Skiathlon där Marcus H vann guld och Johan O knep bronset i ett fantastiskt spännande lopp. Sedan var Stafetten en riktig höjdpunkt! Det är någon speciellt med stafetter, jag älskar att springa stafetter och vara en del i ett lag.

Nog om OS, jag har ju haft andra skojigheter för mig de senaste dagarna. Bland annat var jag och Magnus och lyssnade på Ola Skinnarmo som berättade om de expeditioner han varit ute på. Mycket intressant och inspirerande! Dessutom var han ganska rolig, mycket skratt från publiken :)

I fredags var det party, hos Lina, i hennes gamla lägenhet. Hon har nu bytt söder mot norr. Jag, Erik och Magnus kom dit, jubel utbröt, faschinerade blickar drogs till Erik. Magnus blev ledsen då han fick syn på två gamla minkkompisar som hängde runt halsen på en tjej. Efter ett tag återgick festen till det normala och vi kunde äta ostbollar och lantchips, drack cider, hängde i köket bland dom coola. Sen såg vi en omgång Curling och gick hem. Väldigt trevlig tillställning.

Sedan har jag och Emma varit ute på en mysig snöskopromenad i haningeskogarna. I 3 timmar traskade vi omkring bland block och stenar, bland granar och grenar, i snö och tö! Det regnade en del också, "jättemysigt" tänker ni kanske. Och ja, det var väldigt mysigt. Har man bara bra kläder på sig så att man inte blir blöt och fryser så är lite regn ett angenämnt "problem"


E skiner då inte solen gör det


Bäst på turen var helt klart fikastunden med té, kanelbullar och ballerina kladdkakakex (kex med tjeljud). Skönt att vara ute i skogen och tystnaden.

I söndags var jag och Minken ute och lekte i snön, eller först tränade vi. Sedan kom vi på att det var mycket roligare att springa så snabbt vi kunde med snöskorna ut för en brant backe för att till slut ramla dykandes ner i snön. Kallt och blött efter ett tag. Men så roligt det var! Snälla kom mer snö ;)

Nu ska jag lägga mig och plugga spanska, har fått för mig att lära mig det.

Do what you like
Like what you do!




Kommentarer
Postat av: Lina

känner mig bortglömd!!

2010-03-02 @ 17:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0