5 träningspass

Summerar ihop veckan till 5 träningspass, ett fall framåt då jag de två föregående veckorna kört 3 och 2 pass. Inte speciellt mycket med andra ord.

Idag har det blivit två pass, ett skidpass som jag redan skrivit om. Och nu ikväll ett intervallpass på cykeln (som jag inte kört på över ett år). Det var jobbigt, speciellt när jag är i en sådan taskig form som jag är nu. Men det ska nog gå bra att jobba sig tillbaka till en anständig nivå igen. 

För några år sedan när jag cyklade som mest så hade jag ett "hatkärlekspass". Oftast körde jag då 3x10 min (men var även uppe i 4x10 min), där jag satsar hårt redan från början med ganska lätt motstånd men hög frekvens (vill ju inte dra på sig några stora cykellår av för tunga växlar). Var tredje minut vrider jag upp motståndet och ställer mig upp i en minut. Mjölksyran kommer då smygande, mer och mer för varje minut jag står upp. Det värsta är när ståminuten är slut och jag ska börja trampa med hög frekvens igen, då sprutar mjölksyran i stället för smyger! 

Idag körde jag dock bara 2x10 min med 2 min seriepaus. Tog ut mig mer än vad jag gjort de senaste månaderna. Men fortfarande har jag några knäpp kvar till att ta ut mig max, då jag av utmattning ramlar av cykeln efter passets slut. Men det kommer, måste bara vänja in skallen och kroppen vid smärta igen.

Ett inlägg om hur jag upplevde vasaloppet finns i princip färdigskrivet, men jag orkar inte med att uppdatera det nu. Ska sova istället, men förhoppningsvis får jag det helt klart i början av nästa vecka.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Olle

Tjena Jocke!



Nöjd med vasan?

Hade tippat under 6h på dig.

Nästa år kanske?:)



Trist att du inte valde Portugal alternativet som läger men hoppas du och jensen får det gött!



Ha det fint! Vi hörs!

//O

2010-03-16 @ 15:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0