Farbrorn

Var idag ute och sprang lite obanat en sväng efter jobbet, snön ligger fortfarande tjock på vissa ställen i skogen. Riktigt härligt att röra på sig igen efter förkylning.

I början av passet sprang jag förbi en mamma med sin dotter på ca 5 år. Bara några meter innan jag skulle passera vände sig mamma om och sa till dottern, att akta dig för "farbrorn". Då började jag skratta, och sa tack för den, hon skrattade då gott också :) Hon insåg ganska snabbt att jag inte var en gammal farbror. Även fast det kanske såg ut så på löpstilen för den var allt annat är ståtlig, snarare krum.

Detta är andra gången på några månader som någon kallar mig något man brukar säga om betydligt äldre herrar. Förra gången var det en tonårstjej som kallade mig för gubbe.

Undrar vad folk kommer att säga när jag verkligen är en gubbe?! Kanske kommer de säga "döden själv"?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0