Kan du köpa cigg?!

Idag gick jag som så många gånger förr mellan södra station till medborgarplatsens tunnelbana, målet är att ta sig till jobbet. Allt som oftast är det ingen som vill mig något. Men idag stannade ett par grabbar mig och frågade : "Ursäkta kan du köpa cigg" ? Klart jag kan svarade jag, jag är över 18 år. För ett ögonblick såg jag deras lycka i ögonen, att "jaaa, vi kommer få cigg". Men i nästa ögonblick såg jag lyckan försvinna, då jag sa att jag inte ville köpa cigg till dom. Det roliga var att när dom stoppade mig gick jag och tänkte på alla jävla fimpar som folk slänger på marken, det stör mig!

Jaja, förhoppningsvis så blir det total förbud mot att sälja nikotin och tobak någon gång i framtiden. Det är en fråga jag skulle driva om jag vore en politiker. Men nu är jag inte det.

När jag var hemma nu i helgen så åkte jag och min gode vän Sverker rullskidor. Då pratades det om att vi kanske skulle åka vasaloppet. Men inget beslut togs. Idag ringde Sverker och tyckte att vi borde satsa på det.

Jag som precis slutat träna hårt, ska jag nu börja träna hårt igen?! För om jag ska åka måste jag satsa, det finns inget mellanting där inte.

Behöver jag säga att möjligheterna för att starta nu kollas upp för fullt =)

Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Johan

det står inget om en viss bussresa på din blogg Joakim

2009-11-04 @ 20:00:50
Postat av: Jocke

Jadu Johan, Tyckte inte jag behövde skriva om den då du redan gjort det!

2009-11-05 @ 14:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0