Liveblogg

Sitter på bussen till Falun, å vilken buss sedan. Riktigt lyxig, stor toalett, bord och en värdinna som går runt och säljer fika och godis ur en korg. Blev lite sugen på en påse bilar, men avstod.

Har tittat närmare på tävlingen i morgon, kan bara konstatera att det kommer bli jävligt jobbigt, kommer rent ut sagt göra skitont. Pratade med Tonje i Oslo för en stund sedan, hon frågade "men varför gör ni det då"?...Jaa, någon bra och övertygande svar har jag inte kommit på ännu. För att loppet överhuvudtaget går, för att det är Sveriges första snöskolopp, för att det är en utmaning, för att vi förhoppningsvis kommer vara nöjda med oss själva efteråt. För att det kommer vara en kul och annorlunda upplevelse. Räcker det som förklaring?

Nedan kan ni se höjdprofilen för loppet, 210 meters stigning skall tas på 2 km! Backen är graderad till blå och röd på slalomspråk. Lite snabbt i huvudet är det ca 10 % lutning i snitt.



Röda banan springer eliten. dvs jag och Magnus. Ah och några andra till :)

Vill bara betona att varken jag eller Magnus är speciellt bra tränade för tillfället så sänk förväntingarna på oss.
Det finns gott om andra dukttiga orienterare, skidåkare och franska snöskolöpare som är med.

Men vi ska göra vårt bästa, det lovar jag. Kommer gå ut hyfsat lugnt uppför och sen bara försöka springa så snabbt och kontrollerat som möjligt utför. Jättesvårt att lägga upp loppet då vi aldrig sprungit något liknande förut.

Nu får jag ta och avrunda här, är snart i Falun.

Rapporterar givetvis om loppet, antingen i morgon eller på söndag.

Do what you like
Like what you do
Optimism can take you everywhere

/JL





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0