Är i SM-final!

Ligger och slappar på mitt hotellrum i Västerås.
SM i friidrott går här och jag sprang försök  på 800 meter tidigare idag.

Blev inseedad att springa i första heatet, vilket innebar att de i de efterföljande heatena skulle få springa på våra tider.
Alltså behövde vi dra på rätt ordentligt för att få bra tider. Jag och Klintan bestämde oss för att samarbeta om ingen annan skulle göra något vill säga. Men Johan Svensson  visade sig dragvillig så vi behövde aldrig sätta planen i verket.

Följande text är hämtat från Friidrott.se:s liverapportering:

M 800 m heat 1

Johan Svensson tog kommandot och drog på 26.5 och strax under 55 på 400 m med Johan Klinteskog och Joakim Löfwing i rygg. Sedan en lucka bakåt.
250 m från mål tog Klinteskog över ledningen och höll den ända till 30 m från mål då Löfwing spurtade förbi och vann på årsbästat 1:51.45 och tog den säkra finalplatsen. Tvåa Johan Svensson 1:51.68 och trea Klinteskog 1:51.71. Fyra blev Andreas Rehnborg på 1:53.02 och därmed bröts nog hans svit på åtta raka SM-finaler.


Därmed är jag i min första utomhus SM-final i morgon. Ska bli superkul!
Ska även säga att mina Klubbkamrater Tobbe Ekhamre och Johan Klinteskog gick vidare till finalen så vi blir 3 st  hammarbyare imorgon och därmed den klubb med flest löpare i finalen.

Håll utkik efter finalloppet på Svt:s sammandrag i morgon kväll...

Fullständiga resultat från de 4 kvalheaten finns på http://www.trackandfield.se/resultssm.aspx
Kolla efter M 800...

15.45 startar finalen i morgon, häng på då så kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0