Har idag köpt salt

Är tillbaka i den gråa vardagen efter en skön helg i hemmavid.

Fast själva dagen är inte så grå, den är snarare vit. Har runt 10-15 cm nysnö utanför =) Vackert!
Men det lär väl försvinna snabbt tyvärr.

Var idag i västermalmsgallerian på kungsholmen, strosade bara runt lite granna när en tjej kom fram och frågade om hon fick titta på mina händer. Blev först lite undrande, men tog i alla fall av mig handskarna. När hon såg insidan av mina händer så sa hon att du tränar väldigt mycket va? Hmm, joo jag gör ju det. Du tar alltså hand om din kropp, men inte om din hud sa hon då (hela konversationen på engelska). Sen drog hon med mig till ett bord i närheten där jag fick skrubba mina händer i "naturligt dött havssalt" med aromatiska oljor. Tvättade sedan av mig saltet i en bunke med vatten som blev jättesmutsigt (trots att jag tvättat händerna med tvål och vatten för bara några minuter sedan)  Efter det fick jag "bodybutter" att smörja in händerna med.
Blev som en bebis i huden efter det! 

Hon ville såklart sälja dom produkterna sedan, priset var 450 kr/st. Lite väl över min budget.  Fast fick ner priset rejält på saltet efter ett tag så köpte det.

Saltet kunde användas till hela kroppen utom snoppen och ansiktet så nu kommer jag bli väldigt ren.

Tror faktisk att säljerskan flörtade lite med mig, hon sa att jag var väldigt stilig och frågade om jag hade någon flickvän...hmm kanske borde gå tillbaka =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0