Hammarby alpin marathon och "Hammarbygala"

Igår fick jag bevittna ett lite smågalet lopp på nära håll,nämligen Hammarby alpin marathon. Det är vad det låter ett marathonlopp (dock var distansen 42800m), i hammarbybacken. Ett 15-20 tal löpare sprang en slinga på nästan 2 km, upp, ner och runt backen. Dock hade jag ingen aning om att tävlingen arrangerades när jag valde att köra ännu ett backpass där.

Gårdagen var riktigt fin med solsken som inbjöd till en liten lördagsutflykt till Hammarbybacken, jag behövde inte känna mig ensam i allafall. Tanken innan passet och även under de första intervallerna var att jag skulle ta det lite lugnare än vad jag gjort de senaste passen där. Och även om jag tyckte att jag tog det lugnt så visade klockan det motsatta, hade 3.07 på de två första, 3.06 på den tredje, 3.01 på fjärde och sedan 2.53 på 5:e och sista. Fick rejält med syra redan på den 4:e, men beslöt mig för att ändå pressa en till. Riktigt nöjd med det. Tot blev det 70 min löpning (vila ej inräknat). Ska i veckan ta med mig ett mäthjul för att se hur lång distansen är som jag springer.

På kvällen blev det sedan "Hammarbygala" (för hammarbyfriidrott), eller årsfest om ni så vill. Priser delades ut, det talades, band on demand uppträdde, det bjöds på god mat och dryck. En trevlig tillställning, dock något avslagen. Avlägsnade mig ganska tidigt.

Idag har det inte gjorts många knop, mestadels har jag suttit i soffan och tittat på vinterstudion, härliga vinterstudion, äntligen är det igång med skidtävlingar på tv :) Blir oerhört sugen själv att också åka snabbt.

Håller tummarna för Sveriges herrar i stafetten just nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0