Dagens pass

Ännu en träningsdag närmare Vasaloppet är gjord. Det blev 60 minuters skidåkande (på mina nordic skate). Dock blev det ingen stakåkning som behövs för vasan, av den anledningen att det är så förbannat tråkigt att stakträna. Istället körde jag bara skate där flåset och hela kroppen får jobba. Tanken idag var att köra ett lugnt distanspass, men det gick inte riktigt att hålla då jag hittade en lång backe (med flacka partier) som det tog 5 - 5.30 min att köra upp för. Det blev 3 vändor upp och ned och en hel del flås och mjölksyra.

Just det, Vasaloppet. Chefen fick i sommras för sig att alla på företaget skulle åka öppet spår nästa år. Och en sådan utmaning går ju inte att tacka nej till. Får se hur många som slutligen åker, hur som helst ska det bli jäkligt kul att köra vasan igen (även om det den här gången "bara" är öppet spår).

Vad morgondagens träning blir har jag ingen aning om nu, det jag vet är att det kommer bli en hel del skidåkning.....på TV. Vinterstudion är ju igång igen!

Sedan kommer det bli "Hammarbygala" på kvällen. Mat, dryck  trevligt umgänge och dans står på schemat då.

Hejdå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0