Tillbaka i Stockholm

Då var man tillbaka i Stockholm igen efter en inspirerande vecka med många möten med nya vänner nere i Portugal. Fick ihop nära 80 km löpning + två hårda Kettleballpass och två styrkepass samt en hård tennismatch och ett Yogapass.

I fredags sprang vi "bergspasset". Jag körde 14 km i vackert kuperad terräng. Fick jobba lite i en över 2 km lång uppförsbacke. Men annars var det en lugn och behaglig tur.


Tätgruppen på 14 km distansen

Något som också var behagligt var att prova på Yoga, vilket jag gjorde för första gången. Och det blev en liten aha upplevelse. Så harmonisk i kroppen som jag kände mig efter det var länge sen jag kände. Måste nog börja yoga mer också :)


En av många yogapositioner i solen med Atlanten som utsikt!

Gårdagen bjöd på "pricka tiden tävlingen" för de deltagare som ville vara med. Den går ut på att alla gissar vilken tid de skall få på en given sträcka, alla satsar en euro. Den som är närmast vinner hela potten. Denna gången var det helt sjukt jämt, hela 5 stycken hamnade inom en tidsmarginal inom 4 sekunder! Vinnaren endast 1 sek ifrån.

Träningen därnere avslutades med ett jobbigt kettlebellpass direkt följt av ett distanspass och bad i havet. Senare under kvällen blev det middag och dans på nattklubb. En kul kväll!

Hemma i Stockholm så kunde jag inte hålla mig ifrån att sticka ut och springa i det fina vårvädret. Sprang i shorts och t-shirt! Jag avslutade passet med att springa in i mataffären, kunde inte sluta att springa när kl stod på 39 min och 50 sek. Så körde 10 sek till för att det skulle bli 40 exakt, lite nördigt jag vet :)

Läggdags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0