6 dagar kvar till Siljan Snowshoe race

Till och börja med, Leif är inget fint namn på en hund. Jag blev nämligen jagad av en Leif idag när jag cyklade. Eller jagad och jagad, den ville säkert bara leka. Men det ville inte jag, och jag uppfattade det inte som lek, utan snarare som en attack. Att jag inte gillar hundar är nog ganska uppenbart :)

Såg att det tillkommit mellantider på resultatlistan för gårdagens stråkenlopp. Tydligen varvade jag som 52:a (76:a i mål, så tappade rätt mycket på andra varvet när energin och fästet försvannl) på 1.12.40. För den intresserade finns resultaten att beskåda på http://www.strakenloppet.se/strares10.pdf 

Kroppen känns ganska ok idag ändå, trodde jag skulle ha lite mer träningsvärk, givetvis känns det lite i ryggen, armar, axlar och ben, men inte så farligt. Så förhoppningsvis ska jag vara fräsch i kroppen på lördag då Siljan Snowshoe race går av stapeln. I skrivande stund är det 120 st anmälda till detta historiska lopp. I startlistan finns bland andra flera landslagsorienterare, skidåkare och franska snöskolöpare. Sen på hemsidan står det också att två intressanta löpare från Hammarby friidrott kommer att starta, och dessa två är ju jag och Magnus! Får se hur de kommer gå, jag är mest van vid att springa runt runt på en flack friidrottsbana, nu ska vi springa upp för en slalombacke och sen ner igen, tot 8 km. Segertiden beräknas till ca 45 min har jag läst på arrangörens hemsida. Det blir till att slita en massa!


Såhär är jag van att tävla, bilden är från nordiska mästerskapen i Odense 2003.
I landslagsdressen ses jag med nr 28 och Olle med nr 77.


Dags att sova.

Tack och bock/JL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0