Lammet och Grisen

Tillbaka efter ett lugnt morgonpass på skidorna, gick ganska tungt då jag fick spåra själv. Körde innan frukost då jag inte var det minsta hungrig efter gårdagskvällens fantastiska middag på restaurang lammet och grisen (www.lammet.nu). Vet inte om jag ätit så gott någon gång. Fick äta lamm, fläskfilé, oxfilé med olika tillbehör i nästan obegränsad mängd. Givetvis åt jag på tok för mycket!


Från vänster, vit chokladmousse under ett "chokladtält", créme bruleé smaksatt med bourbonvanilj, Lakritspannacotta med hallon och björnbär. Kostade som en normal varmrätt, 149 kr. Kul form på skeden till vänster, Magnus Samuelsson har hyrts in för att böja till dom....ok det har han inte, men lite kul att leka med tanken.

Har än så länge inte åkt något utför, tror inte att jag kommer göra det heller. Är visserligen sugen på att åka telemark igen. Men tycker det är lite dyrt. I synnerhet liftkorten, så tror jag bojkottar Skistar AB (som äger liftsystemen i nästan alla Sälenanläggingar, Åre,Vemdalen, Hemsedal och Trysil) istället. Funderar på att åka upp någon helg om ett tag och åka lite utför. Någon som vill hänga på?

Håller mig i längdspåret denna veckan. Ska ut igen om några timmar. Funderar på tre pass idag.

Glömde nämna att jag träffade på lille Henkan igår, febrig stackarn. Men lika käck och glad för det!

/JL








Kommentarer
Postat av: Lina

skiiiiiiiiiiidor!!

2010-02-04 @ 12:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0