Halva vasan

Japp idag har jag kört 45 kilometer, dvs halva vasaloppet. Så långt har jag aldrig åkt tidigare under ett och samma pass. Till en början sken solen, men sen började det snö och framförallt blåsa. Blev ruggigt kallt.


Rudans äng i Haninge, 12 varv på den 3.3 kilometer långa rundan blev det. Sen även en annan runda för att få ihop mina 45.

Hade en tanke med dagens pass (förutom att köra ett långpass), det var att köra mig helt tom på energi. Och det lyckades jag väldigt bra med. Var helt skakis i kroppen när jag kom in i lägenheten. Sen öste jag in mat och tog en lång varm dusch. Sedan dess har jag legat i soffan.

Nu är det herrarnas masstart som gäller, en ny medalj till Ferry (förövrigt Sveriges skönaste idrottsman när det kommer till att bli intervjuad, han levererar varje gång!) kanske?

/JL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0