42 km senare...

Så är jag lite mör i kroppen, men inte alls på samma sätt som när jag åkte stråkenloppet i Mullsjö för två veckor sedan. Då körde jag slut på energi, men idag hade jag energi hela loppet och kunde trycka på hela vägen. Det fattas en hel del styrka i överkropp och armar, med kände mig trots det ganska stark. Var egentligen bara vid första varvningen som jag inte kände mig stark, då funderade jag faktiskt på att bryta, då gick det väldigt trögt. Men att bryta ett lopp, det har jag aldrig gjort. Och ska förhoppningsvis aldrig behöva göra heller.


Två glada och framförallt snygga (haha) skidåkare innan loppet

Resultatet då? Jodå, jag kom i mål på en 45:e plats av 473 startande herrar. Tiden blev 2.29.42. exakt 27 min efter segrande Dan Moberg (som även segrade i Stråkenloppet i Mullsjö, då var jag 40 min efter honom). Så dagens lopp var en klar förbättring. Hoppas på att tiden skall räcka att komma upp i led 3 på vasan. Sverker var idag urstark i stakningen och hamnade på en 27:e plats, 5.36 min före mig. En kort summering av loppet är att jag är riktigt nöjd, det är väldigt sällan jag är det efter ett lopp. Men idag är jag det :) Kul att vara tillbaka uppe på billingen också, har tävlat där väldigt mycket när jag var yngre, både som löpare och på skidorna.

För fullständiga resultat, spana in den här länken:http://ta.skidor.com/ResultList.aspx?eventid=545&competitionid=1001&orgid=13590 

I veckan/helgen som kommer harjag tänkt att köpa nya stavar, dom jag kör med nu böjer sig vid varje stavtag vilket jag tappar en del energi på.

Nu skulle jag sovit för länge sedan, är väldigt trött varav det något korta och ej så välformulerade inlägget.

Hoppas ni sover gott där ute i stugorna

/JL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0