30 kilometer senare

Ja, hemma igen efter lite mer än 3 mils åkning :) Inte speciellt pigg i kroppen. Men vad tusan, "Dä ä ba å åk"!

Sitter just nu i soffan och väntar på att bastun ska bli varm, ska bli väldigt skönt! Gör nog gott för ond rygg och trötta muskler.

Jonna och Lina är ute och åker i Backen, pappa i längdspåret. Mamma skulle också stuckit ut en vända till. Men hon kommer inte åt sina skidor som står inlåsta i förrådet. Någon av övriga tre har tagit med sig båda nycklarna ut. Ska bli spännande att se vem det är sedan när de kommer tillbaka. Jag gissar på Lina. Det har nämligen hänt en gång förut at hon tagit stugans båda nycklar. Den gången var vi tvungna att eftersöka henne ute i liftsystemet.

I morgon firar pappa 50 år, kommer nog bli en väldigt kul och mysig dag. Bland annat så ska jag och pappa prova på en höghöjdsbana, nedan ses lite bilder från den:


Spindel i nätet


Banan går mellan 10-15 meter över marken, Under banans gång passeras 17 olika stationer.

Nu ska jag skutta in i duschen och sen blir det bastun!

Ikväll kör jag ett till pass på skidorna, lika bra att passa på.

Tack och Bock!

/JL



Kommentarer
Postat av: Magnus Sandberg

Hej!
Jag undrar om jag ev. skulle kunna få använda den första bilden till omslaget på min avhandling. Jag är sjuksköterska och skriver om en förebyggande insatser för äldre personer där dessa insatser görs av en s.k. case manager. Anledningen att jag skulle vilja använda den första bilden är för att de äldre liknat case managern med "en spindel i nätet". Givetvis så kommer det stå vem som är upphovsman till bilden och vem som har copyright. Ska snart skicka avhandlingen på tryck så du får gärna höra av dig så snart som möjligt om det är ok ok/eller om du har några frågor.

Mvh Magnus

2013-07-21 @ 17:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0