22/2

Just siffran 2 (som i rubriken) verkar vara gångbart idag. Sverige blev precis två i teamsprinten. 

Min egen träning idag har innefattat ett löppass på ca 12 km, varav ca 6 km hård snabbdist. Så bra känsla i löpningen har jag inte haft på länge. Dessvärre fick jag ganska ont i slutet av passet, hoppas dock inte det ska vara någon större fara.

Ramlade även idag på en isfläck, snabbt som tusan gick så låg jag där på backen. Tror det såg ganska roligt ut. Två grabbar såg det och frågade om det gick bra. Vilket det gjorde också, fick bara lite ont i knät. Som löpare är ju inte detta underlag helt optimalt, men som träning inför vasan är denna vinter helt perfekt. Fast efter vasan får gärna snön försvinna ganska snabbt. För jag börjar bli allt mer sugen på att springa fort nu...


Vore skönt att kunna jogga på gräs snart :) Här i Italien 06.

Funderar på om jag ska åka iväg på nått träningsläger snart, har fått erbjudande om att följa med till Rom. Och har tackat nej till ett läger i Malaga på grund av att jag inte kunde tacka ja då det skulle beställas flygbiljetter, men funderar nu på att kanske åka dit i alla.Vore skönt med lite sol och framförallt värme.

I morses var det - 23 grader när jag tittade på termometern. Så kallt har jag nog inte varit med om här i Haninge tidigare. Men vilken vacker dag det blev sedan å andra sidan. Önskar att jag kunde varit ute och åkt skidor istället för att sitta inne på jobbet.

Tack och bock/JL







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0