DN-Galan

Har inte varit så flitig här det senaste...varken tid eller lust för att uppdatera finns.

Men ska skriva lite kort om DN galan som gick i fredags. Där sprang jag mitt andra och sista 800 meters lopp för året. Jag är dock sugen på att tävla vidare nu då jag vet att jag skulle springa mycket snabbare redan i nästa lopp. Men tog det beslutet för länge sedan att jag inte skulle tävla efter DN-galan. Det är och förblir en mellansäsong för mig detta.

De yttre förutsättningarna var i fredags alldeles ypperliga. Dessvärre var inte de inre förutsättningarna de bästa. var riktigt tung i kroppen och speciellt i framlåren. Har ingen fart i benen för tillfället. Vilket inte är så konstigt med tanke på vad jag tränat eller kanske rättare sagt inte tränat de senaste månaderna.

Hur som helst så spang jag i de nationella förtävlingarna innan själva huvudgalan. Redan på uppvärmningen kände jag att jag skulle få slita hela loppet. Startade på bana sjuuuu tillsammans med klubbkamrat Klintan. Han släppte mig i starten och jag kom iväg bra och låg runt 4-5 vid 200. Låg kvar där vid 400 som jag passeradepå ca 55.5 sek. Ut på bortre lång där farten som oftast höjs en aning så tryckte jag på det jag kunde, men det gick inte alls. Har ingen fart i benen, bara tröghet. Men men försökte spurta på så bra som det gick. Höll ihop hela vägen in även fast det inte gick så snabbt. Kom i mål på 1.53.65 vilket är en rent ut sagt en riktig skittid. Men jag är faktiskt ganska nöjd med den med tanke på förutsättningar med. Nu har jag något att utgå ifrån och jobba vidare med inför 2011 års-säsong då jag tänker komma tillbaka till banan bättre än någonsin!

So long


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0