YMCA!

Sent i höstas tänkte jag tanken att jag skulle vara i bra löpform till terräng SM i Borås. Det stannade dock bara vid en tanke av olika anledningar. SM går nästa helg, jag är inte anmäld, har inte där att göra i den form jag är nu.

Men jag har börjat att ta några steg emot en bättre form i allafall. Tidigare idag körde jag årets första intervallpass. Kändes tungt, långsamt och segt. Eller rent ut sagt förjävligt. Från och med nu kan det bara bli bättre. Målet just nu är att komma i bra form till Stafett SM i Norrtälje sista helgen i maj.

Kvällens klättring får dessvärre ställas in, men den blir nog förmodligen av i morgon. Passar på att dra iväg på ett nytt cykelpass ikväll istället.

Fick igår veta vad YMCA står för, många gånger har jag stått och tecknat och sjungt med i denna låt, och inte haft en tanke på vad YMCA är. Men nu vet jag: Young Men's Christian Association. Den svenska motsvarigheten är tudligen KFUM (som tex i klubbnamnet KFUM Örebro), som står för kristliga föreningen för unga män. Hmm.

Visste ni det?


Kommentarer
Postat av: Lina

det hade jag kunnat tala om för dig tidigare! somliga är mycket visa du vet.

2010-04-18 @ 18:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0