Trevlig kväll i stadhuset

Precis hemkommen från vackra Stockholms Stadhus efter en mottagning för 239 svenska SM-vinnare (tävlandes för en Stockholmsklubb) från 2009. Det bjöds på champange vid ankomsten, därefter höll Stockholms kultur och idrottsborgarråd Madeleine Sjöstedt ett tal och ropade upp alla vinnare för utdelning av en minnesmedalj. Efter utdelningen fotograferades vi i blå hallen, kolla in Madeleines blogg http://madeleinesjostedt.wordpress.com/. Hon skulle lägga ut en bild senare under kvällen. Jag och min lagkamrat Fredrik skall stå längst bak till höger.


En liten vandring i stadhuset blev det, här i gyllene salen som är prydd med 18,6 miljoner mosaikbitar av glas och guld. Väggen pryds av motiv ur Sveriges historia och bilder av kända svenska personer. Ganska häftigt faktiskt.

Efter fotograferingen blev det mat, vin och mingel. Jag och Fredrik bytte bland annat några meningar med Madeleine, passade på att tacka för att Stadion inte gjorde om till en renodlade Fotbollsarena. Något som i mitt tycke var en ren absurd idé. Riva/bygga om en K-märkt vacker byggnad fylld med idrottshistoria och andra arrangemang till förmån för ett knappt "allsvenskklass" lag. Absurdt som skrivet.


Minnesmedaljen, nu har jag två! Återstår att se om det blir någon mer...

Bedtime!

/J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0