Lite bilder från förra lördagens kajaktur

I lördags hängde jag, Magnus, Erik, Olle och Isabell med Sofia till Reymersholme och kanotklubben där. Tanken var att vi sex skulle paddla en sexmannakajak tillsammans. Vädergudarna verkade ha vaknat på rätt sida denna morgon för det rådde strålande solsken i huvudstaden.


Förväntansfulla inför paddlingen...

Efter att Sofia tilldelat oss paddlar bar det iväg, Sofia agerade roder och satt längst bak för att se till att vi kom säkert fram. Men efter ett tag så bytte jag av henne. Jag har aldrig styrt en sexmanna förut,så var lite nervös. Men det gick utan problem, när kajaken kom lite ur kurs berodde det på att jag hade fram kameran för att fota i stället.


Roterar i leden...


Paddlade bland annat förbi Karlbergs slott...


I karlbergskanalen, påväg mot stadshuset...


Magnus tog såklart bilder också!


Har stannat till framför stadshuset


Efter paddlingen blev det lunch på Magnus jobbs takterrass med utsikt
över bla stadshuset som vi bara en stund innan paddlade förbi.

Efter lunchen på takterrassen vid slussen gick jag och Erik en sväng bort och förbi Mosebacke och njöt av vädret och av en glass. Sedan blev det att titta på Stockholm halvmarathon som avgjordes. Som avslutning på dagen blev det bio, sommaren med Göran. En ok film men inte så mycket mer enligt mitt tycke.

Att paddla genom Stockholm på det viset som vi gjorde kan jag starkt rekomendera, Stockholm är väldigt vackert. Och ännu vackrare blir det från vattnet.

Nu skall jag strax åka tillbaka till Stockholm, efter att ha tillbringat helgen i Sandhem. En rapport med bilder om helgen kommer i veckan.

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0