K 2 + hopp och pepparkakhus

Ganska nyss hemkommen från en givande och intressant föreläsning med Fredrik Sträng i huvudrollen.  Den handlade om dödsdramat på K 2 ett av världens mest fruktade och svårbestigna berg. Han återberättade på ett faschinerande och fängslande sätt om vad som faktistk hände i aug 2008 då 11 människor miste livet.

Efter föreläsningen bjöds vi på sverigepremiären av  A cry from the top of the world. Fredrik Strängs dokumentärfilm om dramat. Helt klart sevärd. Den kommer att visas den 4 januari på SVT, Don´t miss!


Fredrik Sträng

I helgen hade jag ju besök av Sverker och Ida, vi var bland annat på Stadion där Världscupen i Big Air avgjordes. Bjuder på några bilder därifrån:

Stort hopp!


1080, eller nått :)


En rejäl vurpa


Det vackra paret Sverker och Ida framför Sveriges största pepparkakshus bestående av 640 kg pepparkaksdeg


Pepparkakshuset finns just nu att beskåda på Stockholms central

Tjooohooo!


Idag har jag tittat rakt in i en väg i 45 min, sittandes och dragandes på en roddmaskin. Det var fruktansvärt tråkigt!

Tror morgondagens stavgångsintervaller i Hammarbybacken blir roligare! Runt 14:00 kör  jag och Magnus för fullt.

Tack och Bock!

/JL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0